الأربعاء، 14 أكتوبر 2009

الفراق




الفراق


\\

قالولى بكره هتنسى والجراح هطيب

قلتلهم دا هوه الدوا واغلى حبيب
قلبى وعينيا فى هواك تاهو وكنت غريب

نظرة عنيك كانت مرشدى واغلى طبيب

\\

\\

قلبى يقولى خلاص نسيك طب انسيه

اقوله ده هو الهوى الى بتنفس بيه
حلفت اصونه واعيش حياتى ليه

حتى ولو كان خاين والغدر ده من عينيه

\\

دانا روحى وعقلى ومهجتى هوه

سلمته كل حياتى وقلبى وعنيه
لو يجرح برضه هحبه واعشقه هوه

لانى مفرحش غير معاه هوه
\\

دا البحر ياما شهد معانا احلى اليالى

وكان القمر يبنى امانينا
كنت انام على صدره الحنين وارتاح

ويجى موج البحر يصحينا

\\

وكان الهوى يرسم الحب فى عنينا

ويحكى للزمن اجمع حكاوينا
حعيش على حبه ليالى وسنين حياتى

ولا الزمن نسي نظرة عنينا
\\
سنه صغير وفى الهوى راسى

وانا فى حبه بدوق المر يا قاسى
حلفت اسيب دنيتى وصحبتى وناسى

وتكون انت حياتى وناسى
\\
ان كنت ناوى تسبنى للعذاب علطول

وتشمت فينا كل حسود وعزول
لابد انى هشوفك فى المنام..

وحقولك يارب يهنى الى كان قلبى عليه مشغول

\\

همس الاحساس

17 التعليقات:

م/ محمد صالح يقول...

الحق اول تعليق

م/ محمد صالح يقول...

اولا اخبارك ايه يا رب تكونى بخير
والبوست ده جامد جداوبصراحة ان اصعب شئ فى الحياة هو الفراق يا رب يبعدنا جميعا عنه مع انه سنه من سنن الحياة ولكن اجمل شئ فى الفراق هو الامل فى اللقاء
دمتى فى سعادة

م/ محمد صالح يقول...

كان عندى سؤال متطفل شوية هو انت من الزقازيق

م/ محمد صالح يقول...

طيب ممكن طلب اخير ممكن تشيلى حروف التأكيد على كلمات التعليق لو سمحتى

همس الارواح !! يقول...

السلام عليكم
انا جيت ارد الزياره الحلوه بتاعتك ومش هتكون زياره بس لا ان شاء الله يدوم تواصل بينا على طول

بجد احساس عالى ورائع من قمر ذيك

عجبنى البوست والشعر جدا
دمتى مبدعه


تحياتى

فكرة من الزمن ده يقول...

كلمات رقيقة ومعبرة
واكتر مقطع لمسني



دا البحر ياما شهد معانا احلى اليالى

وكان القمر يبنى امانينا
كنت انام على صدره الحنين وارتاح

ويجى موج البحر يصحينا


اه من الفراق صعب ومؤلم لو تحبي اقري بوست ليا عن الفراق كمان
http://fekramen.blogspot.com/2009/05/blog-post_12.html



تحياتي دمتي معبرة

همس الاحساس يقول...

م.محمد صالح
\\
منور اول تعليق
لحقت اول تعليق
وركبت الاتوبيس
ولاه الام سى فى
منور

م/ محمد صالح يقول...

انت فين من زمان ايه الغيبة الطويلة دى
اتمنى انك تكونى بخير

همس الاحساس يقول...

محمد
انا بخير والحمدلله
اكيد الفراق صعب لكن ده حال الدنيا
واجمل ما فى اللقاء انه يذيب عذاب الفراق
شكرا محمد

همس الاحساس يقول...

محمد
\\
اسال
ايوة من الزقازيق

همس الاحساس يقول...

محمد

\\


طيب ممكن طلب اخير ممكن تشيلى حروف التأكيد على كلمات التعليق لو سمحتى


الصراحة مش فاهمه ايه قصدك لانى مش خبيرة اوى فى تصميم المدونات ياريت توضح قصدك

همس الاحساس يقول...

همس الارواح
\\
منورة يا قمر
وبجد سعيدة بزيارتك وان شاء الله يدوم التواصل بينا يا قمر

بجد مرشى انت القمر بطلتكى الساحرة التى تشجى القلوب

همس الاحساس يقول...

مرسى همس
على اغلى زيارة
اسفه كتبتها فى التعليق الى فوق خطا
اعزرينى

همس الاحساس يقول...

فكرة من الزمان ده
\\
اهلا بيك وبزيارتك الاولى لمدونتى
انا سعيدة بوجودك
وان شاء الله بزور مدونتك
ليدوم التواصل اخى

همس الاحساس يقول...

م.محمد
\\
مرسى بجد بسؤالك عنى
انا اسفه على الغيبة الطويله
لكن بجد كنت مريضة ولسه داخله النت
وان شاء الله اواصل معاكم
بجد انا كتير متشكرة على سؤالك يا بشمهندس

donya يقول...

اول زياره للمدونه الجميله جدا

القصيده جميله
لكن انا معترضه اسمحي لي
ولو انها اول زياره وكمان هعترض

ايوه معترضه ازاي تحب الانسان الغدار الخاين
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

*تحياتي

همس الاحساس يقول...

دنيا
\\
منورة واجمل زيارة اختى
اعترضى برحتك
انها هقولك
لما بنحب حد بنحبهم مش علشان هما اجمل ناس ولا الاغنى ولا الاحسن لكن علشان قلبنا بتحس بيهم وبتدق لما بنشوف بس عنيهم يعنى القلب هو الى بيحب
لما نيجى نكرهم صدقينى مستحيل ممكن نحاول نبعد ننسى لكن نكره صعب اوى

إرسال تعليق

لا تخجل ان تكتب كلمة ....غلطانه ...او غير صحيح كلامك
اجعل دائما قلمك وكتابتك تعبر عن ما بداخلك
لا من اجل الذوق والادب لكن من اجل التعلم و الوصول للافضل